KOOPWEEKEND
‘Het hart van onze stad is van vrijdag 29 september tot en met maandag 02 oktober 2023 the place to be om te gaan shoppen en een gezellig terrasje te doen’, weet schepen van Werk en Ondernemen Pablo Annys. Brugs Handels Centrum BHC doet haar jaarlijkse koopweekend terug samen met Shopping Smedenstraat. (Smedenstraat wordt niet afgesloten).
Heel wat belangrijke winkelstraten in de binnenstad zijn tijdens dit Koopweekend autovrij: Steenstraat , Wollestraat, Geldmuntstraat en Noordzandstraat. Op zaterdag en zondag van 10.00 uur telkens tot 18.00 uur .
Volgende straten nemen deel aan het Koopweekend: Smedenstraat, Noordzandstraat, Geldmuntstraat, Eiermarkt, Zuidzandstraat, Steenstraat, Markt, Simon Stevinplein, Sint-Salvatorskerkhof, Zilverpand, Nikolaas Desparsstraat, Sint-Jakobsstraat tussen Geldmuntstraat en Naaldenstraat, Sint-Amandsstraat, Kemelstraat, Mariastraat, Wollestraat, Vlamingstraat, Jan van Eyckplein , Academiestraat, Ter Steeghere, Breydelstraat.
In deze straten kunnen de winkels een kraampje buiten zetten. De organisatoren zorgen voor leuke animatie , muziek in de winkelstraten en de handelaars pakken uit met interessante koopjes.
BLIJVEN ONDERSTEUNEN in BELEVING
Met de heraanleg van de Zuidzandstraat en de komst van een aantal nieuwe handelszaken heerst er duidelijk weer “ een positieve vibe “ in het winkelkerngebied.
Blijven investeren in beleving door aantrekkelijke winkelstraten waar de shoppers kunnen flaneren en alle ruimte krijgen blijft voor BHC een belangrijk aandachtspunt.
Dirk Vanhegen – voorzitter BHC “ We blijven ook aandringen bij de eigenaars van de handelspanden om te zorgen voor het onderhouden of opknappen van hun gevels. Dit wordt voor ons het komende werkjaar een aandachtspunt.”
EXTRA PROMOTIE
BHC doet terug extra inspanningen om dit Koopweekend te promoten door zowel in te zetten op online communicatie, radiospots, print-advertentie, tv-reclame en affichage. We vragen ook alle deelnemende zaken om via hun eigen ( social ) mediakanalen dit Koopweekend te promoten. We richten ons hierbij in eerste instantie op de inwoners van Brugge en de omliggende regio.
Dit jaar werken we samen met TOPradio. Dit radiostation dat zich in eerste instantie richt op de doelgroep 20 – 45 jaar en in de lift zit qua luistercijfers . Via de wedstrijd “ alles of niets “ worden er voor 2.000 euro waardebons weggegeven.
BHC blijft investeren in aantrekkelijke mediacampagnes die Brugge als shoppingstad promoten. Bedoeling is hierbij niet alleen dit Koopweekend maar ook de algemene positionering als aantrekkelijke winkelstad te ondersteunen.
We kunnen ook voor dit Koopweekend terug rekenen op de samenwerking en ondersteuning van Stad Brugge (Centrummanagement)
Info: www.brugge.be/koopweekend & www.shoppingbrugge.be
Meer info over Koopweekend : Dirk Vanhegen, voorzitter vzw BHC, tel 0475 95 98 11